KID SHIRT

Sunday, September 13, 2009

A POST ABOUT AN ISSUE OF INTERZONE THAT HAS NOTHING TO DO WITH THAT ISSUE OF INTERZONE. SORT OF.

Found this in a junk-shop for a quid a few days ago.

Nice Ian Miller cover.




It's made me ask all sorts of inner questions about why I should be more excited about finding this for a quid less than it cost when it came out, than buying a brand new issue. I mean, Rudy Rucker was in a recent ish. So why didn't I buy that one?

*sound of neurones shorting out*

I don't think it's entirely a nostalgia thing as I wasn't really that fussed about buying IZ in the 80s - apart from the odd issue here and there. And I'm not exactly a fan of Kim Newman's, erm, oeuvre.

I think that maybe the idea of finding things - stumbling on things unexpectedly - comes into play sometimes, tho I'm not entirely satisfied by that answer. There are almost certainly some other factors that I haven't quite figured out.

Lately, I've found that I enjoy finding certain objects more than the objects themselves. Possibly a minor endorphin or serotonin rush here - like some people get when they shoplift or go on a credit-card spree. Perhaps this is why I find buying things on the internet such a hollow experience lol. Sometimes I'll wait years to 'find' a copy of a certain LP rather than just click on a tab on a screen and get it two days later. I'm a fucking saddo, I know, but it seems a bit...I dunno...

The hunting, the browsing and the crate-digging are part of the fun, I suppose. The wandering around in zombie-browse-mode interspersed with sudden bursts of "oh, what's that?" I could spend all day doing it, to be honest; tho I have to be in exactly the right mood. I like losing myself. The Drift. That's another part of it too, maybe.

I'm possibly 'replaying' something here - but not quite sure what.

6 Comments:

At 1:56 am, Blogger Daniel Poeira said...

I totally relate to that feeling. Maybe it's something on our genes... being gatherers collectors more than hunters... I don't know...

All I know is that I fucking rock a finding cool weird stuff at old obscure downtown stores, and it's probably my favourite hobby :)

 
At 2:49 am, Blogger db said...

totally -- i know they reissued some of the Choose Your Own Adventure books and I can buy 'em new at the bookstore, but I never do, while I still get kinda jazzed when I see a few at the flea market. Admittedly they're only a quarter, but it's less about the money and more about keeping that awareness open. for example, it's been ages since i was a skateboarder, but i still notice particularly sweet curbs and embankments in my peripheral vision from years of skating.

 
At 8:14 am, Blogger BFND said...

you've basically just described my life

 
At 12:01 am, Blogger I am not Kek-w said...

"you've basically just described my life" - LOL!

Hmmm: thrift-store hunter-gatherer tribes...I like the sound of that.

I think I'm looking for something that I'll never find. I kinda like that idea. But along the way I end up finding things I never thought I needed.

That sounded like some kinda homily type thing. Maybe I should write a "Zen & The Art of Motorcycle Maintenance" type book for Crate-Diggers and The Thrift-Store Trawling Generation.

Darren is building an Ark, he said recently; a low-cost info/object-archive for when The Anti-Rapture - The Great Implode - occurs. The Death of Now; when we move into some sort of Neo-Historical Futurity that embraces Post-Capitalism.

I'm down with that.

 
At 12:15 am, Blogger BFND said...

can't remember if i told you, but me and the farmer started a blog just for vinyl we discover on our thrifty foraging expeditions.
http://thriftyvinyl.wordpress.com/

 
At 12:19 am, Blogger I am not Kek-w said...

Yeah, the Farmer told me a little while back...I meant to post a link, but I completely forgot about it along with a lot of other things I meant to post about.

Thrift-Store Senility.

 

Post a Comment

<< Home